Gi innspill til valgkomitéen!

Vestland MDG søker engasjerte medlemmer til å bli en del av fylkesstyret og nominasjonskomitéen for det kommende året. Dette er din sjanse til å påvirke og drive den grønne organisasjonen videre!

Valgkomitéen har allerede satt i gang sitt viktige arbeid med å finne kandidater som brenner for miljøsaken og som ønsker å bidra aktivt i partiets arbeid. I år skal det innstilles til både nytt fylkesstyre og en ny nominasjonskomité.

Hva innebærer rollene?

• Fylkesstyret vil ha en essensiell rolle i å definere veien videre for fylkeslagets arbeid, følge opp medlemmer, lokallag og folkevalgte og skal utforme strategien frem mot neste lokalvalg.
  • Nominasjonskomitéen vil neste år arbeide med å sette sammen en innstilling av kandidater til stortingsvalget i 2025. Innstillingen skal behandles på årsmøtet i 2025.

Hva ser vi etter?
Vi ser etter medlemmer som har kapasitet og engasjement til å være en del av et arbeidende fylkesstyre og/eller nominasjonskomité. Engasjement for grønne verdier, gode samarbeidsevner og vilje til å være med på å drive organisasjonen fremover er viktig. Erfaring er verdifullt, men vi verdsetter også friske perspektiver og ny energi. Så, enten du har vært med oss lenge, eller nettopp har blitt med på laget, oppfordrer vi deg til å være med og forme MDGs fremtid i Vestland.

Tidsplan for arbeidet til komitéen

• Oktober til desember: Ta i mot innspill på kandidater fra medlemmene.
  • desember til januar: Intervjuer med aktuelle kandidater.
  • Februar: Valgkomitéen presenterer sine innstillinger til fylkesstyret og årsmøtet.
  • Mars: Årsmøtet behandler innstillingene.

Hvordan kan du bidra? Er du eller noen du kjenner interessert i å være med på laget? Da er det bare å melde sin interesse! Vi trenger engasjerte medlemmer som virkelig ønsker å ta i et tak og forme fremtiden for Vestland MDG!

Frist for å sende inn innspill: 05. desember

Meld interesse gjennom dette skjemaet!

Kontaktinformasjon:
Har du spørsmål eller ønsker å komme i kontakt med valgkomitéen? Ta kontakt med komitéens leder, Else Kathrine Nesmoen på e-post: elsekath@hotmail.com. Hvis du har praktiske spørsmål knyttet til årsmøtet, nettsiden eller lignende kan du ta kontakt med organisasjonsrådgiver Håkon Haatuft Opedal på e-post: hakon.opedal@mdg.no.